Jak myjemy?

Żadna technologia mycia automatycznego jak i bezdotykowego nie zagwarantuje 100% jakości mycia ręcznego. Warto również pamiętać, że myjnia automatyczna i bezdotykowa pozostawia wiele miejsc niedoczyszczonych i niedokładnie osuszonych. Dlatego mycie ręczne zyskuje coraz większą popularność, a szczególnie w kontekście umacniającego się poglądu o rysowaniu lakieru przez szczotki na myjniach automatycznych. Ponadto należy pamiętać, iż współczesne lakiery są lakierami wodnymi, używanymi ze względów ekonomicznych. Niestety, są to lakiery słabsze od dawniej stosowanych. Regularnie mycia w myjniach automatycznych prowadzi w niedługim czasie do ogólnego zmatowienia lakieru, a tym samym skrócenia „żywotności” wyglądu samochodu. Natomiast w myjniach bezdotykowych używane są środki o bardzo dużym stężeniu chemicznym co z biegiem czasu powoduje matowienie i śniedzenie elementów aluminiowych. Do procesu mycia wykorzystujemy profesjonalne środki i akcesoria, aby samochód nie był narażony na zarysowania oraz działanie agresywnej chemii. W początkowej fazie, szczególnie w okresie letnim, kiedy owady są sporym utrapieniem spryskujemy przód pojazdu (głównie zderzak, maska, przednia szyba, lusterka boczne) produktem usuwającym owady, felgi spryskujemy preparatem do tego przeznaczonym, który z łatwością usuwa twarde osady, nagar z klocków hamulcowych oraz wszelkie osady atmosferyczne. Oba środki pozostawiamy na chwilę aby spełniły swoje zadanie, a następnie dokładnie je spłukujemy myjką Karcher.

Aktywna piana

Kolejnym etapem jest użycie aktywnej piany o neutralnym pH, bezpiecznej dla każdej powierzchni Twojego auta, również tej zabezpieczonej zarówno woskami jak i powłokami kwarcowymi i ceramicznymi. Za pomocą pianownicy nakładamy aktywną pianę na całą powierzchnię samochodu w kierunku od dołu do góry aby rozmiękczyć i oddzielić brud od powierzchni samochodu. Tak przygotowaną powierzchnię pozostawiamy ok. 3-5 minut na działanie produktu, nie dopuszczając do wyschnięcia, a następnie przystępujemy do dokładnego spłukania całego auto wodą pod ciśnieniem w kierunku od góry do dołu.

Mycie właściwe

W dalszej kolejności na auto nakładana jest warstwa szamponu samochodowego o neutralnym pH. Dzięki zawartości wysoce zaawansowanych nanocząsteczek krzemu, szampon znakomicie pielęgnuje zaaplikowane wcześniej powłoki ceramiczne, kwarcowe czy woski. Cała karoseria, progi, wnęki bagażnika i felgi myte są specjalnymi gąbkami do tego przeznaczonymi, a następnie spłukane wodą.

Suszenie

To bardzo istotny etap w pielęgnacji naszego auta, prawidłowo wykonane pozwala uniknąć zacieków i plam pozostawionych przez wysychającą wodę, nie narażając lakieru na nowe ryski. Do osuszania używamy ręczników z mikrofibry, charakteryzują się one bardzo dobrą chłonnością. Czynność suszenia wykonujemy delikatnie, pozwalając by ręcznik wchłaniał wodę z powierzchni.